Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2018

Μαθαίνοντας τα ζώα του αγροκτήματος στα Αγγλικά

 


   Τα "Πρωτάκια" με τη βοήθεια και την καθοδήγηση της καθηγήτριας των Αγγλικών κας Χρυσάνθης Χαλιάσου, πραγματοποίησαν μια διαθεματική δραστηριότητα στην τάξη, με σκοπό να μάθουν τα ζώα του αγροκτήματος. Οι εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές ήταν τα εικαστικά, η μουσική και φυσικά τα αγγλικά.
    Τα παιδιά μέσω των εκπαιδευτικών τραγουδιών που άκουσαν και ακολούθως υλοποιώντας μια κατασκευή, έμαθαν να μιλούν για τα ζώα του αγροκτήματος, γνωρίζοντας ταυτόχρονα την αγροτική ζωή των ανθρώπων της υπαίθρου.
   Αναλυτικότερα, επιχειρήθηκε κι ολοκληρώθηκε επιτυχώς η εξοικείωση των παιδιών με γλωσσικές δομές, στις οποίες γίνεται η χρήση των ονομάτων των ζώων, π.χ. There is a horse/ chicken/ pig κ.ά. There are two horses, three pigs κ.ά.  Ενώ μέσα από τις δραστηριότητες επετεύχθη η παράλληλη εκμάθηση των χρωμάτων (black, white, brown, pink) και η χρήση του πληθυντικού αριθμού (π.χ. two horses, three pigs).
    Όλοι οι παραπάνω γλωσσικοί στόχοι, έγιναν κτήμα των παιδιών, επειδή διδάχθηκαν με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο, μέσα από μια κατασκευή.




Τα απαιτούμενα υλικά:
Μαρκαδόροι,
ψαλίδι,
κόλλα,
γλωσσοπίεστρα,
πράσινο χαρτί,
ένα ορθογώνιο κουτί (π.χ. παπουτσιών ή δημητριακών).

     Συγκεκριμένα, η κα Χρυσάνθη μοίρασε στα παιδιά σκίτσα, που απεικόνιζαν τα ζώα του αγροκτήματος, με σκοπό να τα ζωγραφίσουν, συζητώντας όμως ταυτόχρονα για τα χαρακτηριστικά τους και ακούγοντας εκπαιδευτικά τραγούδια. Έπειτα, αφού ολοκλήρωσαν τη ζωγραφική τους οι νεαροί μαθητές, έκοψαν τα ζωάκια στο περίγραμμά τους και τα κόλλησαν στα γλωσσοπίεστρα. Αργότερα, έκοψαν τη μια πλευρά από ένα κουτί που είχαν φέρει, χωρίς να χαλάσουν τις άκρες της πλευράς και τα τοποθέτησαν στο εσωτερικό, τοποθετώντας ως φόντο, πράσινο χαρτί, προσδίδοντας έτσι την εικόνα και την αίσθηση ύπαρξης, ενός αγρού.




   Παράλληλα με την υλοποίηση αυτής της δραστηριότητας, επαναλαμβάνονταν οι ακόλουθες ερωταπαντήσεις, μεταξύ της εκπαιδευτικού και των μαθητών: "What is it?" "Is it a farm, a horse/ pig/ goat/ sheep/ cow?" κ.ά. "It's a horse. / Yes, it is./ No, it isn;t."
     Κατά την ολοκλήρωση του μαθήματος, τα παιδιά ήταν χαρούμενα και επιδείκνυαν με θαυμασμό τις κατασκευές τους, δείχνοντας την ίδια στιγμή ζήλο, ν' αναφέρουν τις νέες λέξεις και φράσεις που έμαθαν. Συμπεραίνουμε λοιπόν, πως οι μαθητές κατέκτησαν μέσα από το παιχνίδι έννοιες συνόλου και υποσυνόλου, οδηγήθηκαν σε λογικά συμπεράσματα, ανέλαβαν ρόλους και λειτούργησαν ατομικά αλλά και συλλογικά. Κατορθώνοντας να επιτύχουν και τους παιδαγωγικούς στόχους του μαθήματος.
   Το σπουδαιότερο όλων όμως, είναι πως πέρασαν ωραία και βγήκαν από την τάξη χαμογελώντας.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάθε πράγμα στον καιρό του!

 Σχολικός Κήπος          "Κάθε πράγμα στον καιρό του και τον Αύγουστο κολιός" λέει ο σοφός λαός. Έτσι και τα παιδιά της Γ΄ τάξης, ...