Τρίτη 6 Μαρτίου 2018

Food and sweets


Τα φρούτα και τα λαχανικά κάνουν "επίσκεψη από τη Χώρα των αγγλικών"!


    Τα "Πρωτάκια" έκαναν μια εκπαιδευτική "περιήγηση" στον κόσμο των φρούτων και των λαχανικών, που "κατάγονται από τη Χώρα των αγγλικών". Συγκεκριμένα, μέσα από παιγνιώδη τρόπο και με την καθοδήγηση της καθηγήτριας, κας Χρυσάνθης Χαλιάσου, οι νεαροί μαθητές έμαθαν να αναγνωρίζουν και να παράγουν λεξιλόγιο για διάφορες τροφές (sandwich, hot dog, pizza, ice cream, cake, chocolate, apple, banana, pear, orange, tomato, potato, carrot, salad, fish, candy, chips, spaghetti κ.ά.), επαναλαμβάνοντας τις ερωτήσεις "΅What's this?/ ("It's/a) banana." "Is it a carrot?", ενώ εξοικειώθηκαν με τον ομαλό πληθυντικό των ουσιαστικών (π.χ. apples, carrots, tomatoes κ.ά.).      Ταυτόχρονα, κατηγοριοποίησαν τα τρόφιμα σε υγιεινά και ανθυγιεινά. Παράλληλα, αναφέροντας τι είναι βλαβερό και τι ωφέλιμο, διατύπωσαν τις ερωτήσεις "Is it good for you?" "Yes it is. No it isn't". "It's good for you/ It's not good for you/ It's healthy food/ It's junk food". Με αυτό τον τρόπο, τα "Πρωτάκια" είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν μεταξύ τους, σχετικά με ποιο φαγητό τους αρέσει και ποιο δεν τους αρέσει χρησιμοποιώντας φράσεις όπως "I like fish. Yummy!/ I don't like fish. Yuck!"/ "Do you like apples?" "Yes, I do/ No, I don't.". Κουβεντιάζοντας, εξοικειώθηκαν στη χρήση της προσωπικής αντωνυμίας "we" για το α' πληθυντικό πρόσωπο, καθώς η δραστηριότητα ήταν ομαδική και προσπάθησαν να επιχειρηματολογήσουν, εκπροσωπώντας όλα τα μέλη της ομάδας στην οποία ανήκαν. Έτσι, κατέκτησαν τους γλωσσικούς στόχους που είχαν τεθεί εκ των προτέρων.
   Αξίζει να αναφερθεί, ότι η δράση ήταν διαθεματική, εφόσον ενέπλεκε τα γνωστικά αντικείμενα των αγγλικών, των εικαστικών και της μουσικής. Οι νεαροί μαθητές, τραγούδησαν το τραγούδι "The food Song", εκφράζοντας τις προτιμήσεις τους σχετικά με τις τροφές.  

 

Η δραστηριότητα


    Τα "Πρωτάκια" χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες των 3- 4 παιδιών. Έπειτα, η κα Χρυσάνθη, μοίρασε σε κάθε μαθητή μια κόλλα χαρτί, που απεικόνιζε ένα πιάτο κι ένα φυλλάδιο με εικονίδια φαγητών. Στη συνέχεια, ζήτησε από κάθε ομάδα να φτιάξει ένα υγιεινό γεύμα, χρησιμοποιώντας τις εικόνες που είχε πάρει. Ο ρόλος της κας Χαλιάσου ήταν συντονιστικός και καθοδηγητικός, ώστε οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν το κατάλληλο λεξιλόγιο, να επαναλάβουν τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις που ταιριάζουν σε κάθε περίσταση, κατακτώντας τους γλωσσικούς στόχους, που αναφέρθηκαν παραπάνω. Κάθε παιδί, συζήτησε με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του, τις προτιμήσεις του, κάνοντας διάλογο. Μόλις ολοκληρώθηκε η δραστηριότητα, παρουσιάστηκαν τα πιάτα στην τάξη. Οι μαθητές πήραν τον λόγο και χρησιμοποίησαν φράσεις, όπως: "I like (tomatoes)" κ.ά. Στο τέλος, τα πιάτα διακόσμησαν την τάξη, θυμίζοντας στα "Πρωτάκια" την προσπάθεια τους, το λεξιλόγιο που κατέκτησαν, τις γνώσεις που αποκόμισαν και την ευχάριστη εμπειρία που βίωσαν. 












   Αποτιμώντας τη δραστηριότητα, θα λέγαμε ότι όλα τα παιδιά έφτιαξαν ομάδες τροφίμων, συζητώντας ταυτόχρονα τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές. Εργάστηκαν ομαδικά, "ετοιμάζοντας" ένα υγιεινό γεύμα και διασκέδασαν. Συμπεραίνουμε λοιπόν, πως οι παιδαγωγικοί στόχοι που είχαν τεθεί, κατακτήθηκαν! 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κάθε πράγμα στον καιρό του!

 Σχολικός Κήπος          "Κάθε πράγμα στον καιρό του και τον Αύγουστο κολιός" λέει ο σοφός λαός. Έτσι και τα παιδιά της Γ΄ τάξης, ...